duminică, 1 martie 2015

Salata bogata si scopul in viata


Tocmai am terminat primul modul al cursului de nutritionist si sunt atat de incantata ca nu ma mai gandesc toata ziua doar la mancare ci ...ma gandesc la si mai multa  mancare, ba chiar la cele mai sanatoase si nutritive retete posibile : ) Caut  si rememorez idei prin care doresc sa arat cat de bogata este oferta naturii cand vine vorba de a asigura necesarul zilnic de nutrienti doar din surse vegetale! Asta nu neaparat pentru ca se ridica in slavi proteina animala ca fiind singura aia mai smechera, de clasa I cu coronita, ci pentru ca mi-a venit o idee mai buna despre ce vreau sa fiu cand o sa fiu mare. Dupa multe incercari simt ca ideea de a oferi indrumare celor care doresc sa devina vegetarieni/vegani dar habar nu au cum sa faca asta, mai exact cum si ce sa manance, este cea mai aproape de inima mea in acest moment. Asta si prepararea ciocolatei vegane de casa cu care am invatat cat de usor e sa-i faci pe oamenii mari sa topaie de bucurie :) mai multe detalii despre asta in curand! 

Mai jos aveti un model salata pe care am consumat-o frecvent pe timpul iernii in diverse variatiuni, insa cea cu boabe de fasole este preferata mea. Pana invat sa calculez valorile nutritionale la miligram ca sa stiti exaaaact ce si cat contine aceasta salata o sa notez mai jos doar ingredientele si felul de preparare ;) 



Ingrediente:
- fasole alba bob mare
- rucola
- o legatatura mare de patrunjel
- o legatura mare de marar
- o ceapa 
- cateva masline
- ardei copti
- muraturi
- sare Verde Aromat, ulei de masline, zeama de lamaie, sumac

Preparare:
Fasolea se hidrateaza peste noapte, se spala bine si se fierbe timp indelungat la foc mic in oala de capac. Puteti face o cantitate mai mare odata si va preparati propriile conserve, adica o puneti fierbinte la borcane pe care le lasati invelite in prosop pentru a se trage borcanul.  
Ceapa feliata se freaca cu sare si sumac apoi se stoarce, muraturile se feliaza sau se toaca, mararul si patrunjelul se toaca fin. Se amesteca toate ingredientele retetei in bol mare (puteti mari cantitatile in functie de cate portii doriti sa obtineti, la fel va puteti juca si cu proportiile...personal o prefer mai mult verde), potriviti de gust si amestecati bine. 
Se mai pot adauga sau inlocui: boabe de naut, rosii uscate, ceapa verde, otet balsamic, seminte de dovleac si floarea soarelui germinate, merisoare uscate, morcov ras, pastrarnac ras fin. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu